Marcus PARZYSTOKOPYTNY
| Temat: Statystyki Czw Wrz 17, 2015 2:16 pm | |
| Statystki powstały przede wszystkim do systemów mistrzowania. Statystki mają ułatwiać zadanie Mistrzom Gry, ale także oceniać realnie szansę userom, którzy pragną sami rozstrzygnąć pojedynek, który z góry nie został przez z nich zaplanowany. Statystki, to nie drapieżne rekiny – także bez obaw. Ma mieć to tylko formę dodatkowej rozrywki, a nie stanowić motyw przewodni. Wszystkich przerażonych zapewniam, że gracz wcale nie musi korzystać z tych statystyk, jeśli nie ma na to najmniejszej ochoty (ale w odpowiednim dziale należy je wypełnić). Poniżej znajdują się opisane statystyki, dzięki czemu będzie łatwiej wam rozłożyć punkty. Lecz o tym już dalej.
Inteligencja – Odpowiada za wszystkie aspekty logiczne, umysłowe. Kondycja – Odpowiada np. za poruszanie się w terenie, wspinaczkę, biegi długodystansowe. Celowanie – Odpowiada za posługiwanie się bronią palną (nie może mieć niskiego celowania). Walka wręcz – Odpowiada za skuteczność bicia się na gołe pięści. Wytrzymałość – Odpowiada np. za próg bólu (np. po postrzale w nogę jedynie będą krzyczeć z bólu, drudzy będą próbować jeszcze walczyć), znoszenie ciosów itp. Siła – Odpowiada za siłę fizyczną, nie psychiczną. Zręczność – Odpowiada np. za posługiwanie się nożem, mieczem, uniki, szybkość poruszania się czy ciosów itp.
W statystykach nie będziemy uwzględniać połówkowych punktów.
Całkowita suma punktów do statystyk wynosi 35 pkt. Na start każda statystyka dostaje po 5 pkt. Np.
Celowanie – 5 Siła – 5 Kondycja – 5 Inteligencja – 5 Wytrzymałość – 5 Walka wręcz - 5 Zręczność - 5
To jest początkowy status. Każda postać na start dostaje: 16-20 latkowie mają dodatkowe 3 pkt do rozdania na początku, 21-27 latkowie mają dodatkowe 4 pkt do rozdania na początku, 28-35 latkowie mają dodatkowe 5 pkt do rozdania na początku 36-45 latkowie mają dodatkowe 6 pkt na rozdanie na początku do statystyk. Przykład po rozdaniu:
Celowanie – 5 Siła – 7 Kondycja – 5 Inteligencja – 5 Wytrzymałość – 7 Walka wręcz - 6 Zręczność - 5
Jednocześnie każda postać może odjąć punkty od początkowych statystyk, by dać je w inne, np.: Ktoś odejmuje 2 pkt. z inteligencji. Dzięki temu może sprawić, że będzie miał więcej punktów do rozdania, ale jednak traci na danej statystyce. Zabrał 2 pkt., więc teraz może wydać 7 pkt.
Przykład po zabawie punktów użytkownika:
Celowanie – 3 Siła – 8 Kondycja – 5 Inteligencja – 2 Wytrzymałość – 8 Walka wręcz – 9 Zręczność - 5
Tak więc widzicie, że w statystykach można dowolnie bawić się bez żadnych obaw. Możecie przydzielić wasze punkty tak, jak się wam podoba. Nie bójcie się statystyk, gdyż forum nie jest jedynie na nich oparte. Każdy może prowadzić fabułę tak jak lubi i chce. Statystki są dodatkową opcją dla tych, którzy pragną trochę adrenaliny, pościgów i fajerwerków.
Serdeczne podziękowania dla Ivana za pomoc w pisaniu statystyk.
|
|