W naszym systemie kostkowym używana jest kostka z szesnastoma oczkami. Należy używać tego do odpierania ataków, celowania z broni dystansowej, uderzenia pięścią, uniku itd.
Ilość "pozytywnych" oczek jest zależna od statystyk naszej postaci. Mając w Celowaniu 8 pkt, to od 1 do 8 oczek postać trafia przeciwnika, a od 9 do 16 - pudłuje. Podobnie jest z odpieraniem ataku krótkodystansowego, gdzie wykorzystywana jest Walka Wręcz.
Przykłady:
W statystkach 6 pkt w Walce Wręcz:
od 1 do 6 oczek - trafienie przeciwnika/odparcie ataku krótkodystansowego
od 7 do 16 oczek - chybienie/nie odparcie ataku krótkodystansowego
W statystykach 11 pkt w Celowaniu:
od 1 do 11 oczek - trafienie przeciwnika
od 12 do 16 oczek - chybienie
W statystykach 5 pkt w Wytrzymałości:
od 1 do 5 oczek - obrażenia są do zniesienia/udało ci się przeżyć
od 6 do 16 oczek - obrażenia są zbyt krytyczne/ból jest nie do zniesienia/śmierć
W statystykach 9 pkt w Kondycji:
od 1 do 9 oczek - udany bieg (kontynuacja ucieczki/gonitwy)/pokonanie przeszkody/nie dopada zmęczenie
od 10 do 15 oczek - nieudany bieg (dopadnięcie przez przeciwnika)/nie pokonanie przeszkody/dopada zmęczenie
Jeśli dla obu postaci wypadnie np. "nieudany bieg", to należy go kontynuować.
W statystykach 7 pkt w Zręczności:
od 1 do 7 oczek - udany cios bronią krótkodystansową/udany unik.
od 8 do 16 oczek - nie udany cios bronią krótkodystansową/nie udany unik.
Siła w walce wręcz, mocowaniu itd:
W jakimkolwiek siłowaniu między postaciami o wygranej decyduje ilość punktów w Sile danej postaci.
Przykład:
Postać A - 5 pkt w Sile
Postać B - 8 pkt w Sile
Efektem wspólnego siłowania jest wygrana postaci B.
Jeśli obie postacie mają tyle samo punktów w Sile, to o wygranej decyduje kostka z Walka Wręcz.
Podczas walki wręcz przy każdym oberwaniu odbiera się punkty Wytrzymałości. Ilość odebranych pkt zależy od różnicy statystyki Siła pomiędzy postaciami.
Przykład:
Postać A - 6 pkt w Sile
Postać B - 8 pkt w Sile
Ich różnica wynosi 2 pkt.
Postaci B udało się wykonać atak na postaci A.
Postać A nie odparła ataku i odejmuje od Wytrzymałości 2 pkt.
Przykład uderzenia słabszej postaci:
Postaci A udało się wykonać atak na postaci B.
Postać B nie odparła ataku i odejmuje od Wytrzymałości 1 pkt.
Jeśli jest zbyt duża różnica w Sile pomiędzy postaciami, to silniejsza postać odejmuje 1 pkt co drugie uderzenie.
Minimalna różnica do powyższej czynności: 4 pkt.
Zręczność (szybkość) podczas gonitwy/ucieczki:
Tu również istotną rolę odgrywają statystki - jeśli postacie mają między sobą różnicę w Zręczności, to co kolejny post odległość między nimi zwiększa się bądź zmniejsza o daną liczbę (różnicę) w przeliczeniu na metry.
Przykład 1: Złodziej ma w zręczności 8 pkt, zaś policjant 10 pkt - różnica między nimi wynosi 2 pkt z przewagą goniącego, czyli odległość zmniejsza się o 2 metry co każdy kolejny post policjanta.
Przykład 2: Złodziej ma w zręczności 9 pkt, zaś policjant 5 pkt - różnica między nimi wynosi 4 pkt z przewagą uciekającego, czyli odległość zwiększa się o 4 metry co każdy kolejny post złodzieja.
Porada od Canavetto: Jeśli będziecie stosować taktyczne myślenie, to szybko wygracie dany pojedynek. Obserwujcie i pomyślcie - statystyki można wykorzystywać w różnych momentach.
Jeśli zajdzie przypadek, w którym postać będzie miała powyżej 15 pkt w którejś ze statystyk, to stworzę temat z kostkami dla "Weteranów". Chwilowo nie ma takiej potrzeby.
W razie jakichkolwiek niejasności - prywatna wiadomość.